söndag 13 oktober 2013

Plast-bantning

När jag var i Suomalainen kirjakauppa häromdagen fick jag syn på pappersbaserade pärmar. Woop woop. Har försökt plastbanta vårt hem och satsar mest på papper, trä, keramik och glas och nu är det även dags för att byta ut pärmarna! Plast kan ju innehålla allt från ftalater till bisfenoler, så där jag kan eliminera plast- gör jag det. Onödigt att få i sig mer syntetiska ämnen och kemikalier än vad man redan utsätt för varje dag. Sen tycker jag också att plast är ett oerhört ocharmigt material och föredrar naturmaterialens utseende :)



Om ni vill läsa en bra blogg om just plast och alla dess egenskaper och vad man ska undvika var och när, tycker jag ni ska läsa Den onda badankan, skriven av författaren Katarina Johansson som skrivit boken Badskumt och en bok med samma namn som bloggen! Hon skriver väldigt informativt om plast i tex barnleksaker och i inredning.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar