måndag 28 oktober 2013

Inflyttad!

Har ägnat helgen åt att flytta och städa. Nu är vi något så när stationerade i vår nya lägenhet (med undantag av alla fyllda, halvfyllda och tomma lådor som dräller omkring...) Helt otroligt vad grejer man (läs jag) har! Man märker inte av allt när det är undanstoppat i lådor, hyllor, skafferier och källare...

Har varit ganska skönt med en något så när datorfri helg också, trots att det ersatts med mycket fysiskt arbete och hårslitande över allt onödigt skräp man samlat på sig. Mycket av det onödiga skräpet har dock fått åka till Folkhälsans nya loppis i Smedsby och efter ungefär en och en halv vecka hade jag sålt för cirka 100 euro redan! Mest bara småprylar, böcker och lite kläder. Tänk, allt har tydligen en köpare sist och slutligen. Det var alltså månadens spar- och miljötips: sälj på loppis! :D

Ikväll har jag skypat med min kära vän Carola, som befinner sig hundratals kilometer bort, i Tyskland som utbyteselev. Hon visade bland annat upp sina motivationsplancher på söta djur. Tydligen finns det en studie som visat på att man jobbar bättre med söta djur runtomkring sig. (Måste hitta en studie som visar på att man jobbar bättre i ett kaotiskt stökigt rum tillsammans med tjugo kilo choklad)

Och med dessa bilder säger jag, godnatt! Nu ska jag packa min väska och ta bussen ner till ett stormigt Södra Finland och båten över till Åland för att göra luciaintervjuer!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar