fredag 4 oktober 2013

Ånlajn

Häromdagen postade en av mina högstadieklasskompisar en länk till vår gamla webbtidning, som jag heeelt hade glömt bort! När jag gick i nian startade ett gäng med högstadieelever en tidning med det coola namnet "Ånlajn" och vi skrev reportage, recensioner och dikter samt lade upp bilder, filmer och teckningar. Här är första numret:



Och min första text i tidningen handlade om att skaffa extra pengar. Och min kära vapendragare Carola illustrerade :)




Visade webbtidningen för mina högstadie-systerdöttrar som dock fäste mest uppmärksamhet vid min snygga profilbild. "Gick du i nian här?? Hade du inte smink på dig..? Och vad har du för frisyr egentligen....?"


De jämförde mig och mina redaktionskollegor med Adam & Eva- skådisarna, tydligen är de också utan smink och frisyrlösa (?). Har aldrig reflekterat över saken tidigare, men inte var ju ungdomar lika bra på att sminka sig för tio år sen som i dag. Tyckte även att de "coola brudarna" i högstadiet på min tid mest körde på mascara och tjock eyeliner (gärna en färgad sådan), medan dagens högstadie-elever vet mer än mig om foundations, highlighters, puder och rouge... 

För att inte tala om frisyrer, tror inte att jag ens visste hur man skulle platta håret, använde min tänger bara i "Krepp-mode" (ngt som knappast ens en självaktande femteklassare i dag skulle använda... =P)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar