måndag 21 oktober 2013

Nya lägenheten

Under helgen har vi påbörjat flytt-resan från vår höghuslägenhet till vår nya semi-radhuslägenhet en kilometer bort =P



 Stooort och rymligt!


 Satte mitt fina, gamla spegelbord på plats. Det är en släktmöbel, vars ålder jag inte riktigt har på klart. Men i dag kom jag lite närmare sanningen. När jag flyttade den märkte jag att baksidan på spegeln lite hade börjat trilla av och där mellan fanerskivan och spegeln satt ett ihopvikt tidningspapper. Och tidningen var från 1969, så några år på nacken har den i alla fall :) (tror dock att den är lite äldre än så, tippar på 1940-50, hey a girl can dream, can´t she?)



Den nya lägenheten har en walk-in-closet! Som är bara, bara min!! (Kenneth får ta de två tråkiga klädskåpen inbyggda i väggen utanför....)


Och där får mina barbiesar sitta och vänta på att lägenheten ska ta form och att de ska få rum att styltas upp någonstans. Någon som vill veta varför jag har tre barbiesar som prompt ska få se dagsljus? Även om ni inte vill veta, får ni det nu. Den till vänster är en av mina äldsta barbien och henne outfit är bara så 60-tals fabulous. Den i mitten har en klänning som jag själv faktiskt sytt en gång då jag obviously hade alldeles för lite att göra. Den till höger snattade jag av mina systerdöttrar för att jag tyckte hon liknade lite på mig (läs samma färg på ögonen). (Och nej, den här stölden ägde inte rum för tio år sen, utan för drygt två månader sen...)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar