tisdag 29 oktober 2013

Att rösta med plånboken

Läste ett bra inlägg på Evelinas blogg om att välja ekologiskt och prioritera vad man lägger sina pengar på. För sanningen är att du faktiskt KAN och GÖR en skillnad med din plånbok. Fastän det kan verka som ett yttepyttesteg mot en renare och friskare värld att du köper ekologiska vindruvor istället för konventionella, så är det ett steg i rätt riktning.



Var en medveten konsument och ifrågasätt, informera dig om dina varor och gör schyssta val!

Ett litet positivt exempel på konsumenternas makt hittar vi på Matfuskets facebooksida. Efter att en konsument uppmärksammat den låga kötthalten i kycklingnuggetsen i butiken har produkten nu dragits in. Vi måste lära oss att bli bättre på att inte svälja allt som kastas vår väg med hull och hår och istället välja att rynka på näsan och säga "Tack, men nej tack". Jag vet att jag själv kunde vara mer kritisk till mina matprodukter (brukar gå den enkla vägen och välja ekologiskt då jag kan för att undvika att ta fram mina "finstilta-läsglasögon").


Bild från Evelinas blogg. :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar