lördag 5 januari 2013

There´s no day but today

Den här månaden har jag stressat, jobbat och hängt med fina människor. Jag har vikarierat på ÅT, fixat ett nummer av EBL och hoppat in o hjälpt till på kvällar o helger i min brors leksakbutik. Har bott i en fantastiskt fin lägenhet, vaktat en söt katt, hostat spel- och filmkvällar, skrattat som en tokig, ätit alldeles för mycket gott, umgåtts med en massa ålänningar och fått ha en massa kvalitetstid med bröderna.
Därför har det blivit lite tyst på bloggen. 

Men nu flyttar jag tillbaka till Vasa, blir sambo på riktigt och så ska jag skriva klart kanden. Har funderat mycket på vad jag vill göra det här året. Det känns som möjligheternas år. Jag blir klar med studierna och är fri som en fågel att göra allt som jag vill göra. Känner inte för ett heltidsjobb nu direkt, utan vill frilansa, skriva sånt som intresserar mig, jag vill läsa en massa böcker och sätta mig in i en massa ämnen. Jag vill baka semlor, lära mig gitarr, kickboxa, skriva blogg, laga mat i mängder, engagera mig i saker, sjunga mer, skriva mer.... Wääääh, vill så mycket! :D Men det är väl bara att sätta igång antar jag. Jag ska använda mig av musikalsarahs fina ordspråk från Rent "There´s no day but today".




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar