måndag 18 mars 2013

Bokkärlek

I dag var jag till Jakobstad för att kika på det nybyggda Campus Allegro. Innan jag tog bussen hem hade jag lite fritid och strövade runt i staden. Hittade en liten loppis och kunde inte låta bli att gå in. Och tur var det. För jag blev nämligen kär. Ni vet hur det är när man ser något helt bedårande vackert, som man helt enkelt inte kan slita ögonen från. Senast det hände var när jag hittade min Lady Marion ring. Och nu hände det igen. På ett av borden hängde en ställning med de mest finurliga små, delikata, handgjorda halsband och ett av dem fångade min uppmärksamhet. Nämligen det här:



Ljuvligt. 
Och för ynka 5 euro fick jag lägga den varsamt i fickan och traska iväg lycklig till bussen.
Jag tänkte skriva något vackert visdomsord med snirklig text i den lilla boken och bära det vid hjärtat.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar