onsdag 27 mars 2013

Fredens öar och Vintageklänningar

Landade i helgen på Åland och vikarierar denna vecka på ÅT. Som vanligt när jag är på Åland har jag minustimar av fritid (på ett bra sätt) och jag hinner knappt logga in på fb, desto mindre blogga. Men ville iaf dela med mig av ett bloggtips så här en kylig onsdagsmorgon.

Förra veckan snubblade jag över Elsa Billgrens blogg och nu har den fått en permanent plats i min "blogg-folder". Hon äger tydligen en klänningsbutik, där hon hyr ut vintageklänningar till allehanda tillfällen. Hon bloggar om sina klännningsfynd (dreggel i högsta grad), sitt liv och tar ljuvligt fina bilder. Hon skriver vackert och beskrivande och hon verkar vara en riktigt färgglad och sprudlande människa. På hennes blogg hittar man också tips på vilka loppisar man ska besöka om man är i STHLM. Hon har även gett ut en bok nyligen kallad "Elsas vintage", där hon berättar om hur man hittar och tar hand om vintageklänningar. Schluuuurp. Den boken skulle jag hoppas att påskharen dimper ner med.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar