måndag 1 april 2013

Lee riders- vintagefynd eller amazonjeans till sommaren?

Hittade dessa Lee jeans på Emmaus för några månader sedan och nu drog jag hem dem till Vasa. De är helt oanvända och jag pungade ut med 20 euro i tron att jag fyndat vintagejeans. Nu har jag dock kollat upp lite och de är iaf inte äldre än 70-talet.  Tagsen och fickorna har tydligen inte ändrat nämnvärt sedan dess, så har ingen aning om hur gamla de faktiskt är. Om de skulle vara från 70-talet skulle det vara superballt, men anar att de är från 90-talet, i värsta fall 00-talet.


Nu till den stora frågan: Vad göra med dem? 

De sitter som GJUTET (lite väl gjutet till och med =P) och jag vet inte om jag ska klippa dem till shorts, använda dem som de är och försöka dra en 70-tals amazonkvinna-look i sommar eller lägga undan dem i en låda med alla tags och lappar kvar och hoppas på att jag kanske gjort ett 70, 80-tals fynd...?

What say you?



Här är lite källor till hur man kan kolla åldern på sina loppis-Lee jeans: 
http://www.redcloud.co.jp/detail/lee.htm

2 kommentarer:

  1. vilka fina! använd dem en tid och klipp dem sedan när de är lite mera slitna?

    SvaraRadera