onsdag 2 juli 2014

Gurkmeja-face

Har efter ett tag med bra hy börjat få outbreaks igen (kanske för att jag ätit min vikt i tårtor och kakpaket denna vecka) och kände att jag behövde en liten uppfräschare. Blandade yoghurt med gurkmeja (som är antiinflammatoriskt och bra för acnehy) och smetade på. Så himla skönt med kall gegga alltså, som ett litet minispa.

Måste börja bli bättre på att ta hand om min hy igen. Så fort den är bra ett tag springer jag på o lever som det inte fanns en finnig morgondag. Det ska det bli ändring på, nu ska det bli florsocker-kokosolja peeling en gång i veckan och i morgon ska jag köpa kamomillte så att jag kan laga ansiktsvatten som lugnar ner mitt lilla fejs. Plus att jag måste byta örngott oftare samt bli bättre på att tvätta mina sminkpenslar =P


2 kommentarer:

  1. Hur gör du peeling av florsocker och kokosolja? :) Låter som något som kunde prövas!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej! Det är jätteenkelt, bara blanda florsocker och kokosolja och lägg på torrt ansikte o gnugga, gnugga! :)

      Radera