lördag 5 maj 2012

en väska och ett bälte

I måndags var jag och loppisfynda med Mad och hennes boyfriend. Jag hittade en hel del kläder (som jag får visa senare när jag hunnit brumma dem via tvättmaskinen) och lite annat småplotter.


Ett jättefint litet hippie-bälte från Röda Korsets loppis.


När jag försiktigt drog upp den här i kassakön och visade åt Madelen möttes jag av stora, dömmande ögon.
"Men den är ju baaaara 1 euro.. Och jag har ju ingen såndär liiiiten svart clutch... "
Madde var inte imponerad av mina undanflykter. Men hon tvingade inga mig att lämna kvar den i loppisen utan himlade bara med ögonen och lämnade mig åt mitt väsköde. SCORE!

(för de som inte vet så har jag ett allvarligt problem när det kommer till loppisväskor. Speciellt de i lite äldre clutchmodell/ kuvertväskor i läder.... Ska någon dag räkna alla. Är dock rädd för att siffran börjar krypa mot 20-talet....)

1 kommentar:

  1. om du hittar flera hippie-bälten så tar tant haidi emot!!

    SvaraRadera