torsdag 15 november 2012

Tvillingarna och jag på kurs

I går kväll var jag med mina systerdöttrar på kurs, som gick ut på att vi skulle få laga våra egna hudvårdsprodukter av naturliga råvaror. Kursen varade i tre timmar och drogs av en Marthainspiratör.

Vi fick laga lotion, shampoo, badsalt, kropps-scrubb och läppcerat! Tjejerna och jag hade jättekul och mixtrade med eteriska oljor och örter. Inspiratören gav också en massa tips på huskurer och tjejerna antecknade på sina smartphones så fingrarna brann! Tycker det är så roligt att få dela ett intresse med dem och det är kul att se att de är så intresserade av alternativ smink-och hudvård och också miljöfrågor till en viss del. :) Men jag tycker det är viktigt i den åldern att det hålls roligt. Miljövänliga alternativ ska kännas inspirerande, kul och annorlunda, inte något faktatyngt och "jobbigt". Ibland blev kursen lite "hardcore" för yngre deltagare, men för det mesta var informationen lätt-hanterlig och väsentlig.

Jag rekommenderar alla intresserade att gå den här kursen! För bara 20 euro får man alltså en drös med produkter att ta med sig hem, plus tips och råd. Det är definitivt en kul grej att göra tillsammans med kompisar :)



Värsta snygga etiketterna gjorde brudarna också!

Lite Martha info:
Kvinnor och kemikalier- info om kemikalierna i vardagen och hur undvika dem
Tjejer och kemikalier- info för unga tjejer

2 kommentarer:

  1. Hej!

    Kul att ni gillade kursen! :D

    Jag storgillar din blogg! <3

    Mvh, Ila / marthainspiratören / www.morotsliv.com

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack själv för den intressanta föreläsningen och handledningen på kursen! Kommer definitivt delta igen! :D

      Radera