måndag 26 november 2012

Braids

I lördags var jag ut med brudarna och jag fixade denna fläta på Joanna. Det är en vattenfallsfläta och jag har aldrig prövat att laga en sån tidigare. Det var inga så svårt, när man väl fattade tekniken, men jag märker nu på bilderna att jag borde gjort två stycken som gick ihop där bak istället för en som gick runt hela huvudet.  Vart lite sned och svårt att få fast det utan att det skulle buckla nånstans. Men nästa gång!

Joanna är den bästa hårmodellen som finns. Hon har tillräckligt mycket hår för att tacka varenda flintskalligt huvud på Åland. Det är bara stort, långt och sjukt vackert. Naturligt blont och vågigt.
Det perfekta lucia-håret. Och det perfekta fläthåret.
Ska fullkomligen fläta sönder Joannas hår hela december.



Youtuba: Waterfall braid för instruktioner :)

1 kommentar:

  1. Wow! Önskade att jag också kunde fläta, men jag har själv alldeles för tunt hår och är inte så intresserad av att fläta andras manar :P

    SvaraRadera