tisdag 28 augusti 2012

Yet another trainride

Sitter på tåget upp till Vasa, det här är tredje gången jag åker tåg mellan Hesa o Vasa på de fyra senaste dagarna. PUST! I lördags kom jag hem från miljökursen i Tvärminne och igår morse begav jag mig av igen till hufvudstaden för att attenda ett redaktionsmöte. Första mötet för EBL! :) Exciting!

Jag passade igår även på att träffa lite kompisar, så jag stannade över natten på hostell Erottajanpuisto för att inte behöva stressa iväg till tåget på kvällen. Rekommenderar varmt hostellet! Det var riktigt i centrum och hade trevliga utrymmen.
Jag gillar hostell, det är nånting med dem som känns hemtrevligt och tryggt. I går när jag hade tagit in mina grejer i rummet hann jag knappt sticka näsan utanför dörren och förvirrat kika mig omkring efter en WC, förrän ett vänligt ansikte frågade på bruten engelska vad jag letade efter. Visst är det lyxigt att bo på hotell med eget rum, flådiga entrér och skinande möbler, men det känns på något vis väldigt världsfrånvänt och främmande(iaf för mig som inte är van med att bo så). Hostell är det verkliga livet, "riktiga människor" och opretentiösa utrymmen. Det är här de intressanta mötena sker och de djupa diskussionerna tar plats. När jag reste runt i Australien bodde jag på hostell i en månads tid och jag älskade det! Det här var första gången jag tagit på hostell i Finland, men det är något jag tänker börja göra oftare, billigt och bekvämt! :D

Nu ska jag fortsätta att jobba, med den här sköna låten i lurarna:

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar