tisdag 21 augusti 2012

Dessert anyone?

Sitter i datasalen på stationen i Tvärminne. Researchar en artikel och komponerar mail. Har just skrivit ihop ett första brainstorming-mail om Elevbladet och det känns jättekul att få sätta igång med tidningsarbetet! Det känns som att den här hösten är full av möjligheter, men det dyker bara upp fler och fler saker som jag vill göra, så jag får inga riktigt plats med allt... Hrmf. Dagens i-landsproblem.

Jag måste ju hinna få allt gjort också. Jag är en riktig sista-minuten person. En sann tidsoptimist i kropp och själ.... Men det ska det bli ändring på!
nästa vecka...
i höst...
eller sen nån gång.......

Men Hey! Varför ändra ett vinnande koncept? Jag brukar alltid få saker gjort. Folk behöver ju bara inte få veta att sakerna görs under choklad-höga nattliga timmar på golvet av min lägenhet. Där sitter jag med vilda ögon, papper slängda omkring mig och facebookfliken spärrad. Då banne mig görs det jobb. 
Den där fantastiska känslan som infinner sig på morgonsidan när allt är klart, ivägskickat, tröttheten har gått över till ett euforiskt rus av "jag-är-stålmannen-oövervinnelig" och solstrålarna kikar över talltopparna.  
Det är lycka det.





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar