tisdag 7 januari 2014

Trying to tackle my to-do list

Vaknade och kände mig som en ljusskygg mullvad som helst ville gräva ner sig in under täcket igen. Masade mig upp, packade min väska och brummade in mot redaktionen. Kom flåsande in en minut för sent, när alla redan hunnit bänka sig för morgonmötet (det är tydligen helt fysiskt, universum-stridande omöjligt för mig att vara i tid, är alltid, alltid nån svettig minut sen) och läser på dagens lista "Heidi 10-18". Hade helt glömt bort att jag skulle få ha sovmorgon. Förbanna. Nyhetschefen ser förvånar på mig och säger "Jag hade tänkt ringa dig och fråga om du kunde ta kvällspasset, är det ok om du börjar först 2?".

Sagt och gjort, jag tar mitt pick och pack och beger mig till bibban. Har nu i två timmars tid försökt åtgärda min milslånga to-do-list med frilansgrejer, mail, ansökningar och research. Men det går sådär. Hittills har jag läst tio Hbl-tidningar och hittat två nya bloggar =P


1 kommentar:

  1. Känner så igen mig i att alltid, alltid vara en svettig minut försent. Hoppas dagen blir bättre!

    SvaraRadera