torsdag 4 oktober 2012

Skriva, skriva


I söndags var jag på redaktionsmöte i Helsingfors och nu har alltså EBL nr 2 officiellt sparkats igång!

I måndags gjorde jag redan första intervjun. I varje nummer har vi ett personporträtt kallat "Månadens inspiratör". I reportaget lyfter vi fram en ung ambitiös människa som är driven, engagerad, framgångsrik eller som brinner för något. Det kan vara inom vilket område som helst, musik, politik, miljö, fred, dans, utbildning, företag... Bara det är någon som kan inspirera. I förra numret hade vi den unga åländska politikern Axel Jonsson och i nästa nummer ska vi lyfta fram Evelina Knipström, egenföretagare, blivande romanförfattare och bloggare. Jag har följt hennes blogg ett tag och det var kul att få träffa henne IRL. Det blev många skratt och överhuvudtaget en riktigt trevlig och givande intervju.

Nu sitter jag som bästa och skriver klart texten. Evelina är själv frilansare och skribent och är det något jag får grym prestationsångest över, så är det att skriva en text om en annan journalist. PRESSURE.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar