onsdag 31 oktober 2012

Bye NY, Hello Halloween!

Det blev ingen NY resa för mig och Bailey. Vi tyckte det var bäst att stanna i Oregon och inte flyga in till efter-storm-kaoset i NY. Tråkigt förstås, men vi kan skatta oss lyckliga som har ett val att stanna borta från kaoset. Jag reser till NY själv på fredag för mitt seminarium som börjar på söndag. Hoppas att det går av stapeln bara.

Nu blir det istället Halloweenfirande i Corvallis!! För några kvällar sedan var vi till en "haunted corn-maze", en gigantisk labyrint i ett majsfält. Det tog 1 och en halv timme att ta sig igenom och det var förskräckligt läskigt. Olika "monster", "mördare" och läskiga varelser gömde sig bland de höga majsen och hoppade ut framför en eller gled in bakom en för att skrämma en. Det fanns också en gammal skolbuss som man måsta gå igenom med "döda" människor liggandes på sätena som mitt i allt vaknade till liv när man gick förbi. Jag och Bailey skrek oss igenom hela labyrinten, medan Nathan bara gick bakom o skrattade. Vid ett skede började jag till och med att gråta; vi hade just kommit ut genom en mörk tunnel och precis blivit attackerade av två läskiga filurer när en kille med en motorsåg hoppade ut ur majsen. Det vart bara för mycket. Men några tårar senare var jag good to go och trampade vidare bland läskigheterna.

Igår var jag till en second hand store och hittade nästan allt jag behövde för min kostym. Här är en liten sneak-peak:


En vit huvtröja, rosa pyjamasbyxor, en rosett och fluffigt garn. Måste skaffa lite till saker dock.. Ihihihihih

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar