onsdag 3 oktober 2012

EBL i tassen!

I söndags var jag på redaktionsmöte till Hesa och fick se första numret av EBL. Där låg den, tryckt och klar.  30 sidor med texter, bilder, faktarutor och kolumner. Den allra första tidningen som jag haft ansvar för. Känslan att ha den i handen och bläddra i den var oslagbar. Och att se mitt namn stå under rubriken chefredaktör kändes lite overkligt. Usch, vad kul det här är! Är himla glad över att jag sökte jobbet!
Matilda har gjort ett fantastiskt bra jobb med layouten och tidningen känns fräsch och rolig :) (hoppas att ungdomarna tycker det också =P) Här kan ni spana in hennes blogg om ni vill, den är full av kreativitet och grafiskt pyssel :)

Nu, med lite mer erfarenhet i bakfickan och med ett färdigt exemplar på meritlistan känns det bra att starta med tidning nummer två. Nu ska jag bara försöka ragga lite fler medverkande...

Men först; en liten peak på tidningen. Den finns på de flesta bibliotek för de som är intresserade av att läsa den :) Snart ska vi även få upp den i elektroniskt format.













8 kommentarer: