onsdag 9 april 2014

Tillbaka från France!

I förra veckan kom jag hem till Finland igen efter drygt en månad på wwoofande fot i Frankrike. Det var verkligen ett äventyr och jag rekommenderar varmt wwoofing som resform! Vi fick träffa en massa intressanta människor och verkligen ta ett dopp i den franska kulturen.

Nu är jag hemma i Vasa och skriver på allehanda arbeten. Bredvid mig på bordet ligger mina nylagade chokosnacks. Hittade det här receptet på Kurera som jag följde löst. Jag smälte kokosolja, hasselnötssmör och honung i vattenbad och blandade i kakao. Hällde det över min egenlagade mysli som jag lagt i en glasform och sen sprinklade jag över lite havssaltsflingor. Lade i frysen i 20 minuter och MUMS! Jag gillade skarpt, men Kenneth var inga så förtjust (men han gillar inte smaken av kokosolja).




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar