söndag 9 juni 2013

Förföljt presidenten!

I dag har jag stalkat presidenten på Åland i fyra timmar och fick 4 minuter (??!) för en intervju (tillsammans med tre andra medierepresentanter). Jag var faktiskt lite nervös inför mina 30 sekunder i strålkastarljuset och hade hela dagen fått för mig att jag skulle få hjärnsläpp och fråga vilken färg han hade på kalsongerna. Men som tur var frågade jag inte det. Jag frågade istället vad hans syn var på hoten mot svensktalande i Finland. Han svarade att han tycker de åsikterna bara får stå för en handfull människor, men att det likväl bör tas på allvar. Sen berättade han att han varit på jakt efter orkidéer i skogen i regnet, men inte hittat något. Då avslutade han lite poetiskt med att "Ibland är det inte huvudsaken att människan hittar, utan att han söker". 

Dagens visdomsord från Herr Niinistö alltså.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar