söndag 7 september 2014

Teater-trailer

I dag hade jag tillbringat hela dagen ute på Jan Karlsgården och Bolstaholm med att spela in trailer inför teaterpjäsen Vildmajoren på Bolstaholm som jag är med i höst :) Pjäsen handlar om major Ehrenmalm, som bodde på Bolstaholm på 1700-talet, och händelserna är förankrade i historien. Det är många gripande levnadsöden och intressanta karaktärer som vädras i den här här fartfyllda berättelsen som är både dramatisk och humoristisk. Robert Liewendahl, som är regissör, har också skrivit manus och jag är väldigt imponerad av hans arbete med att få de här historiska personerna att komma till liv. Jag spelar husjungfrun Friedrika, en "rediger" ung kvinna som sköter om hus och hem och passar upp majoren och hans madam. Det är en jätterolig roll att spela och jag ser varje dag fram emot övningarna. Det är så avkopplande att spela teater, man tvingas glömma bort alla annat och gå in i rollen. Meditation när den är som bäst :D

Den 26 september har vi premiär på Alandica på Åland och den 23 november gästspelar vi på Åbo Svenska teater om någon av mina fastlandsbekanta vill komma o kika :)

Trailern som vi spelade in ska visas på Bio Savoy och även som reklam på Ålands egen tv-kanal ;)




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar