lördag 19 juli 2014

Kakao som bronzer!

Fick förra veckan slut på bronzer och traskade runt i frustration i huset när jag fick syn på kakaoförpackningen. Why not, tänkte jag och pudrade på lite kakao på kindben, panna och nos. Blev verkligen positivt överraskad. Kakao lämnar en matt, ganska ljus bränna som jag tycker ger en fin finish till ett solkysst ansikte. Ovanpå det brukar jag dutta på lite kokosolja (gör jag alltid efter jag pudrat mig med något för att det ska smälta in i huden och ge lite lyster till ansiktet) och jag doftar som en frikkin kokosboll! Kan det bli bättre?? :D


På bilden har jag kakao på kindbenen och på pann"sidorna" samt nosen och lite korallfärgad blush på kindäpplena. Somrigt och fint :)

(Har dock ännu inte haft på mig det i stekande sol, bara på sommarkvällar, så kan hända att kakaon blir lite glansig när det är riktigt varmt, just fyi! )

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar