lördag 8 februari 2014

Drömhostel

Sitter i ett ljust, fräscht kök på Linnéplatsens hostel. Bor här över helgen innan jag styr kosan mot en kompis imorgon. Är helt kär i det här hostellet. Världens härligaste säng med fluffiga täcken o dynor, rena och snygga lokaler, ett modernt kök med allt möjligt i matlagningsväg (minus för icke-existerande sopsorteringen dock) och en supertrevlig receptionist. Och det bästa? Jag betalar 20 euro per natt.





Jobbet hittills har varit över förväntan. Blev varmt emottagen och har haft fullt upp sen första dagen och förutom att ringa en massa samtal till miljövänliga företag denna vecka (till folk som haft svårt o förstå min dialekt) har jag fått göra en DIY sida och en hälsosida!

Något som är himla najs är också det att alla företag på samma kontorsvåning på Camino är miljöinriktade = en superinspirerande atmosfär och en sopsortering som inte ens jag kan greppa....

Jag har bott denna vecka hos min gode vän Meli, som resulterat i en fäbless för American Horror story och soppor samt många nattliga skratt, och nästa vecka inhyser jag mig hos min lågstadiekompis Emmelie och hennes pojkvän. Och sista veckan är det hosteldags igen, dock ett annat, hoppas det är lika fint!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar