fredag 27 september 2013

Imorgon är det min födelsedag och istället för att storstäda, baka och tvätta mina finkläder, sitter jag och leker med bilder. Igår var det en supervacker storm just i solnedgången och det var omöjligt att fånga det vackra i en bild, då något antingen blev underexponerat och ngt överexponerat. Så, som den amatörfotograf jag är, tog jag två bilder (utan stativ, bara med min skakiga hand och ett balkongräcke som stöd) och gjorde en manuell inställning för att himlen skulle vara i sitt esse och en för marken. Nu har jag försökt sammanfoga dessa två i Photoshop. Inte det enklaste då jag inte riktigt visste vad jag höll på med. Men efter lite tricksande och knixande (o några photoshop-tidningar) fick jag ihop en helt fin bild :) (något fixad, just to be warned, hehe)


Originalbilderna:



Den ihopklistrade Photoshop-verkligheten:


Har vi inga ljuvlig utsikt från balkongen btw?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar