söndag 3 juni 2012

Säsongsmat

Hittade en riktigt fin guide till säsongsmat på minplanet.
Har inte varit så jättebra på att äta säsongsmat eftersom jag varit dålig på att kolla upp vilka grönsaker/råvaror som är i säsong. (Har bara försökt undvika tomat/gurka på vintrarna och ersatt dessa med kål) Men nu ska jag printa ut den här och stoppa den i plånboken, så jag vet vad som är bäst att handla :) Dock är den här guiden svensk och till exempel är potatis och jordgubb tidigare i säsong där, men annars borde det ju inte vara så stor skillnad.

Mmm, sommaren har absolut den mumsigaste säsongsmaten.



4 kommentarer:

  1. Sommarmaten har absolut den bästa säsongsmaten! :) men åh, jag har inte hittat någon bambutandborste för vuxna utan bara för de små... Vilka underbart vackra flätor du gjort! Önskar jag också kunde konsten att göra mer än att inbakade och fiskbensflätor. Kram!

    SvaraRadera
  2. Passar på att göra lite reklam för http://säsongsmat.nu också, för mer inspiration, och med både Sverige och Finland täckt!

    SvaraRadera