fredag 13 april 2012

I go bananas for bandanas



My latest addition: en duk som jag stulit av mina systerdöttrar. (Den första hittade jag på loppis :)

Från årskurs 5 till 6 var jag besatt av dessa dukar. Jag använde dem dock på ett mycket mer osmickrande sätt än nu. Jag knöt duken som en liten mummohätta mitt på huvudet med mina korta råttsvansar stickande ut på sidorna. Men lite cool var jag nog. På den tiden. 
Dukarna var mitt trademark (så mycket trademark man nu tror sig skapa som 12 åring) och jag hade en lila, en rosa och en svart som jag alternerade mellan. Jag kommer fortfarande ihåg hur arg jag blev när min före detta bästa kompis (mycket drama och kompisbyten på den tiden) hade på sig en av mina svarta dukar när vi for till Stafettkarnevalen. Jag klättrade upp för bänkarna på stadion i vilt raseri och skulle kräva tillbaka den, men jag blev stoppad på vägen av nån jätte bäver maskot. Och tur var väl det. En arg 12 åring är inte att leka med.
Jag tror det var slutet på min duk-era...

Men NU är de tillbaka! Om det är någon som har såna här dukar som ni vill bli av med, köper jag gärna! Den här sommaren ska jag vara 12 igen, har jag bestämt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar